"nej, jag är bara trött"

jag lovar det är inget, jag är bara trött.

Hur många gånger använder man sig inte av den? Den, att man bara är trött när det egentligen är så mycket mer. Men fem bokstäver räcker gott och väl eftersom man, på riktigt, är nog för trött för att ens berätta vad det är mindre än att behöva prata om det.

Jag är trött är egentligen inte en lögn, inte helt. För all sorts frustration eller nedstämdhet är på ett sätt trötthet. Eller? Trötthetskänsla är i alla fall ett ord. Och eftersom man kan svara att man mår bra eller att man är glad, så är väl trött ett acceptabelt svar?

För man är ju trött, på något, på allting eller kanske på någon och då stämmer det ju, jag är trött.

Men om personen frågar vidare, av onämnda intressen vill veta och "är du säker?" och man fortsätter mantra att "nej, det är inget, jag är bara trött", men "du ser inte så trött du, har det hänt nåt?" men sluta nu "nej jag lovar, det är inget jag är bara trött". Ok men "lova då, vill du prata? vi kan prata om det annars" jag vill inte prata om något så "jag lovar, men tack ändå".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0