såna dagar

 

Första gången jag vaknade hörde jag röster i köket. Frukost? Ja, troligtvis. Jag rullade, nej, ramlade ur sängen. Ett, två, tre steg till dörren. Stadigt grepp.  Destination: toaletten. Tillbaka, värktablett, till sängen, den enda bekvämligheten. Kved och lyckades somna om. Andra gången jag vaknade hörde jag röster i köket. Frukost igen? Nej, inte troligt. Vänta, hur mycket är klockan egentligen? 1? 2? 3? Efter två men innan tre. Helt ok faktiskt. Endast kraft nog att byta överdel, tröja. Pyjamasbyxor, kan funka. Ett steg till. Destination: toaletten. Tillbaka, nej inte sängen, byt byxor och en värktablett. Sagt och gjort. Destination: köket. Vad nu då? Frukost? Lunch? Brunch? Och vem kom på det förresten? Brunch. Måste varit någon som alltid gick upp sent, men älskade frukost för mycket för att hoppa över det. Vem bryr sig? Kylskåpet? Nej. Men hittade något i alla fall. Mikro. Under tiden: dator. Ladda ner denna torrent? Ja. Tillbaka till köket. Ät, skölj ner med vad? Vatten? Saft? Lite av båda. Bra. Sådär. Klar? Tveksamt, men vågar inte ta några risker. Tillbaka till rummet. Nej inte sängen igen. Inte nu. Nedladdning slutfört. Tack. Får syn på högen med väskor, papper, böcker och allt som bör göras. Destination: toaletten. Tillbaka till rummet. Ligger ner, bara en minut, kanske två eller fem. Senare, destination: Tv eller nej, inga växter kan växa här, rummet. Jag frågade, nej jag bad, nej jag befallde någon köpa chips och choklad. Choklad, ja. Glöm för allt i världen inte bort chokladen! Sagt och han gjorde. En tredje värktablett. Film. Och choklad och vi överlever dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0