juni del ett

det är som när himlen ler mot dig, men du vet att det bara är moln, vattenkristaller.

Ok. Här är den nya planen för sommaren. Jag vet, planen har inte påbörjats och förändras redan. Det är nästan oundvikligt att sådant händer. Hursomhelst ska vi inte låta det stå i vägen för att göra den här sommaren bra. Riktigt bra.
Jobba; kväll/natt tydligen och bara vetskapen om det är spännande, undrar hur det blir på riktigt sen. Får veta väldigt snart. Min enda fråga är finns det mikrovågsugnar? För lunchen alltså. Hm. Vara volontär; jag vet! Jag var heller inte beredd på det. Jag skulle bara säga att jag hade fått sommarjobb och plötsligt står mitt namn på två lördagar redan. Det blir intressant det också. Påminn mig själv att öva på att säga nej, tack. Läsa minst åtta böcker; samma sak som förra sommaren, en biblioteksgrej. Fast denna gång ska jag se till att lämna in tidigare och ”vinna” en bra bok. Riktigt bra. Ifall dem nu ens har bra böcker att ge ut. Men jag är förberedd i år. Har till exempel redan planerat hur jag ska hinna läsa och vilka böcker/författare jag ska satsa på. Framsteg! Skriva mer; allt möjligt. Inte bara fortsätta med drömdagboken.

Jag tänker fortfarande baka och allt det. Också.

Hmmm. Alltså. Ja, det ska nog gå. Jo, om jag verkligen vill så. Jadå. Någon dag blir det vinter igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0