morgondagens mysterium.

Eller så har jag för mycket tid över

Det är inte så att jag uppmuntrar det här sättet att tänka på, men eftersom jag bor i världen som den är idag, så har jag inte mycket annat val. Obs, jag har fortfarande ett val, eller ja få, men eftersom jag är mer lat idag än vanligt så utgår jag från detta som ett faktum.

Häger du inte med? Det är ok, det gör inte jag heller och imorgon minns ingen av oss något av detta ändå. Bra. Nu forstätter jag med mitt gnällande, tack.

Det är inget nytt (alltså jag har skrivit om det, mer eller mindre, förr) men det återkommer ofta, för att ja varför inte liksom? Det där med att bli stor, växa upp, bli vuxen och allt det som egentligen inte måste ha med mognad att göra, jag är inte alltid mogen men jag försöker, tro mig. Och sen kommer det: vad göra?

Ack och ve, jag vet att man inte måste göra en sak hela livet ut, men man ska ju börja någonstans eller hur? Jag har ingen aning om vart detta någonstans är för mig, och jag tror många fler är minst lika vilsna om inte ännu mer. Det slog mig inte omkull direkt för som sagt så är det en återkommande grej, vad ska vi göra? Imorgon? Om ett år? Om tre år? Vem vet? Gud vet! Hur ska jag veta?

Just nu tänker jag på sommarjobb eftersom jag var tvungen att skriva CV och brev och jag insåg att det var så löjligt, inte att skriva ett CV eller söka sommarjobb, men hur jag gjorde det, det känns så löjligt. Många jag har pratat med säger till och med att man ska marknadsföra sig själv på det sättet. Jag å andra sidan kallar det för vad det är. CV: att sälja sig själv till bästa pris. Och sen sitter jag där och ska skriva ihop något om att jag är bra och att dem borde anställa mig för jag har något att tillföra. Hm. Det känns löjligt för att jag har inget att tillföra, jag vill ha ett sommarjobb och det står det redan. Varför ska vi trampa runt gröten eller hur man nu säger, kan vi inte gå rak på sak? Jag vill ha ett sommarjobb, och du vill ha någon arbetare som inte kostar alltför mycket. Perfekt. Räck mig ”avtalet” som tillåter dig att hyra min kropp och arbetskraft under ett x antal veckor. Och världen kommer fortsätta rotera.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0