få av de saker jag inte kan

Jag kan inte...

Låta bli att undra alldeles för länge

Sova på ryggen och somna

Andas genom munnen när jag sover

Sova på rygg och andas genom munnen samtidigt, och somna

Hålla andan i en minut

Göra en ordentlig armhävning, utan knän (men om jag ska börja räkna upp allt atletiskt kommer listan bli för lång, så jag nöjer mig där).

Göra en lyckad pajdeg. Degen alltså, degen!

Jag kan inte konfrontera någon, eller något.

Hålla tillbaka tårar när de väl kommer

Göra saker mindre komplicerat, inte ställa till med missförstånd.

Faktiskt börja när jag säger att jag ska… börja.

Säga nej

Jag kan inte ärligt säga att jag ibland inte alls önskar att tiden stod stilla, bara en liten stund, utan att mena det.

Sluta ångra, sluta älta eller sluta tvivla på vilka val som är fel eller rätt.

Det är mycket jag inte kan. Det är mycket jag inte vet. Jag vet inte, men jag tror. Tror att det ska räcka, så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0